26 Ekim 2010 Salı

Sultan Lokumu...

Dün Teyzem'in ameliyat olacağını yazmıştım sizlere,
teyzem ameliyata sabah girdi ve ameliyatı uzun sürmüş ama şimdi yoğun bakımdaymış..
zor bir ameliyattı ama doktoru ameliyatının iyi geçtiğini söylemiş..
Rabbim tüm hastalara şifa versin inşallah..
Dua eden herkese sevgilerimi ve teşekkürlerimi sunuyorum .
***
Sultan lokumları pazar günkü akraba günümüzün en sevilen lezzetiydi dersem abartmış olmam herhalde..
Bende daha önce yapmıştım bu tarifi ve çok severek tüketmiştik....

Malzemeler
2 su bardağı un+2 yemek kaşığı un (tepeleme)
2 su bardağı şeker
1 paket tereyağı(250 gr)
1 lt süt
1 paket vanilya

İçine
Tarçın ve kırık fındık(cevizde olabilir) karışımı

Üzerine
Hindistan cevizi
Yapılışı
1 paket tereyağını ve unu tencerede tereyağı eriyip unun kokusu çıkana kadar kavuralım.
Sütü azar azar ekleyip unun topaklanmaması için sürekli karıştıralım.
Kaynayıp koyu bir muhallebi kıvamına gelince ocaktan alalım.
Vanilyasını ve şekerini de ekleyip şeker eriyene kadar karıştıralım, mikserle 10 dk kadar da çırpalım.
Buzdolabında katılaşması ve soğuması için en az 2-3 saat kadar bekletelim.
Şekillendirme aşamasında,
bir tabağa su koyup elimizi bu suya batırıp karışımdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparalım.
Elimizde yuvarlayıp hafif yayvanlaştıralım ve içine
ceviz yada fındık+tarçın karışımından koyalım.Ve yuvarlayalım.
Hindistan cevizine bulayıp ortalarına da kürdan batırıp  servise sunabiliriz.
Hindistan cevizi yerine ,toz veya file fındığa ,kakaoya da bulayabilirsiniz
ama tercihim hindistan cevizinden yana..
***
Bu tatlının tek kötü yanı içinde kullanılan yağ miktarı ,bu miktar belki azaltılabilir.
Tatlının tamamını bir kişinin yemeyeceğini düşünürsek çokta sorun olmaz diye düşünüyorum.
***

Sevgili Aynur ablam(Papatya 68)  ve Sevgili Türkan (Mutluluk senin adın.blogspot.com)ödül için çok çok teşekkür ediyorum..
Sevgilerimi gönderiyorum..
..............................Afiyet Olsun......................

15 yorum:

  1. canımm teyzeciğine acil şifalar diliyorumm..
    sultan lokumlarını her daim seviyorum pudinglerle de çeşitlendiriyorum..
    hatta bugün antepfıstıklısını yaptımm:))
    gülsen ve birsen kardeşlerin elleri dert görmesin..

    YanıtlaSil
  2. ellerine saglik canim cok guzel gorunuyor lokumlar teyzeciginede cok gecmis olsun acil sifalar diliyorum

    YanıtlaSil
  3. Cok gecmis olsun Teyzene acil sifalar,

    Bugun bende misafirlerime aynisi yaptim icine sadece aroma versin diye Tr de gordugum dr otkerin aci badem aromasini ilave ettim bence guzel oldu .

    YanıtlaSil
  4. öncelikle acil şifalar diliyorum..lokumlar çok güzeller amaaa......

    YanıtlaSil
  5. teyzenize çok geçmiş olsun. ellerine sağlık akrabaların çok leziz görünüyor. sohbetle ne tatlı yenmiştir :)

    YanıtlaSil
  6. Sevgicim Rabb'im şifa versin Teyzene ve tüm diğer hastalara. lokumlara bayıldım, ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  7. nefis olmuşlar ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  8. DENİZ GÜZEL YÜREĞİNE TEŞEKKÜR EDİYORUM..lOKUMLARI PUDİNKLE ÇEŞİTLENDİRMEK GÜZEL FİKİR...

    öZNUR TEŞEKKÜR EDİYORUM DUA İÇİN AYRICA TEŞEKKÜR..

    ŞEYMA LOKUMLAR BU HALİYLE SADE VE GÜZEL İLAVELERLE TABİ EKSTRA GÜZEL OLACAKTIR..

    Ceylan güzel amaa kalorilimi demek istedin haklısın..Bursalılar buluşuyorlarmış içimden gelmek istedim Bursada olmasamda..

    Lila ve mor teşekkür ederim dua için akraba günleri rüzgar gibi geçiyor çeşit çok oluyor ve dediğin gibi sohbet arası neyin ne zaman tükendiği anlaşılmıyor..

    Hilal sağol canım teyzm ameliyatı başarılı geçmiş inşallah tez zamanda sağlığına kavuşur.Lokumları teyze kızları yapmıştı onların ellerine sağlık bitirdik hepsini :))

    YanıtlaSil
  9. eveeettt cetveli gördümm :)13 haftalık maşallah maşallah 38 40 haftalarınıda görelim inşallah.Allah hayırlı uğurlu etsin miniğini çok sevindim tebrikler :))

    YanıtlaSil
  10. teyzene geçmiş olsun bir an önce sağlığına kavuşması dileğiyle...
    veee toplar harika görünüyor ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  11. İşte beklediğim tarif=) Yorum yazmakta çok gecikmiş oldum ama kaçırmadım da =) Hemen kaydediyorum inş denemek üzere. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. Çok güzel tarifler beğenerek takip ediyorum ellerinize sağlık. Fakat şöyle bir sorun var. Resimlerin ve tariflerin kopyalanmasını iptal etmişsiniz. Zaten bunları kopyalamak istediklerinde insanlar prtscr tuşuyla rahat rahat yapabilirler. Neden böyle bir yasak getirdiniz anlamadım ben. Bu tarifleri yapmak isteyen herkesle paylaşmıyor musunuz? EEEe biz bu tariflerinizden yapmak istersek, eskiden olduğu gibi elimizde kağıt kalemle bu tarifleri mi yazacağız? yapmayın Allah aşkına hangi devirde yaşıyoruz. Madem paylaşmak istemiyordunuz böyle bir blog hazırlamasaydınız. Paylaşmak istiyorsunuz, fakat resimlerin veya tariflerin çalınmasından korkuyorsanız bizlere takipçilerinize mi güvenmiyorsunuz? Lütfen bu konuyu bir gözden geçirin!

    YanıtlaSil
  13. elinize sağlık şu anda bende deniyorum bu lokumları :)

    YanıtlaSil
  14. Elinize sağlık çok güzel gözüküyor. Bu tarifi 1 yada 2 gün önceden yapsak sorun olur mu bilgi verir misiniz rica etsem

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1 gün önceden hazırlayabilirsiniz daha fazlasında kuruma yapabilir..

      Sil

Yorum bırakan tüm ziyaretçilerime teşekkür ediyorum.. Yorumlarınız benim için değerli...
Bloğu olmayan ziyaretçilerim sizde yorum bırakabilirsiniz..
Yorumunuzu yazmak için
önce yorum kutusuna yorumunuzu yazın (ADINIZI EKLEMEYİ LÜTFEN UNUTMAYIN)
Daha sonra anonim yazan bölüme tıklayın ve soldaki yayınla yazan kutucuğu tıklayıp ,yorumunuzu bırakabilirsiniz ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...